Mladi za more poručuju: “Let’s do it!”.
Murter i udruga Argonauta su se još jednom bili domaćini u edukaciji mladih na temu zaštite morskog okoliša. U Murteru je tako od 7.9. do 16.9.2018. održana razmjena mladih „Youth 4 C“, u kojoj je 40 „mladih za more“ iz 8 zemalja razmijenilo svoja znanja o zaštiti mora, prenijelo aktualne probleme iz svojih zemalja te steklo vještine kako pomoći moru i vodi bilo kroz edukaciju, inovativnost, informiranje ili akcije čišćenja.
Želja organizatora i sudionika je bila „srušiti“ zidove učionice i svoje znanje i vještine proširiti i ponuditi lokalnoj zajednici. Tako su mladi zasukali svoje rukave i pokazali koliko se toga može kada se želi, kada se ima podrška, neizbježna motivacija te sinergija.
Napravili su mural u dječjem vrtiću Pčelica u Murteru, koji s jedne strane prikazuje more koje svi znamo i volimo – puno života, te druge strane ono more gdje su ribice i morske cvjetnice zamijenjene automobilskim gumama, bocama, vrećicama, četkicama za zube…
Također, sudjelovali su u akciji čišćenja te ostali zatečeni onečišćenošću marine u kojoj su našli svega; od starih jakni do kolica za kupovinu. U samo 2 sata čišćenja plaže, pronašli su toliko opušaka da su odmah počeli smišljati alternativna rješenja koja bi ponudila pušačima na plažama. Potaknuti viđenim, samoinicijativno su u svoju kampanju uključili još jednu ekološku akciju čišćenja podmorja – „Moramo znati da smo svojim rukama učinili nešto“ rekli su sudionici.
Nadalje, tijekom razmjene je organizirana i projekcija nagrađivanog dokumentarca „Plastic ocean“ koja je bila otvorena za sve zainteresirane, a mladi su se iz prve ruke uvjerili kako je teško doprijeti do ljudi i potaknuti ih na promjene! Ipak, promjene su moguće pa su tako osmislili četiri Plave kampanje – „Let’s do it“. Dvije kampanje edukativnog karaktera su implementirane s djecom u OŠ Murterski škoji, gdje su djeca naučila kako biti uzoran „zaštitnik planeta“, ali i kako od starog papira napraviti ukrasne vrećice i time reducirati otpad. Treća kampanje je bila informativnog karaktera gdje su mladi pokušali osvijestiti lokalne trgovce i prolaznike o pretjeranoj konzumaciji plastike i potaknuti ih na promjene. Četvrta kampanja je za cilj imala snimiti promo video u kojoj se intervjuira znanje prolaznika o onečišćenosti mora te pozvati prolaznike da se pridruže akciji čišćenja koju su organizirali. Let’s do it! E-priručnik o tome kako učiniti kampanju će sumirati njihova znanje i iskustva te će uskoro biti objavljen.
Sudionici su također osmislili i koncept motivirajućih i ohrabrujućih priča za djecu kojima se potiče aktivnost i očuvanje prirode, s naglaskom na očuvanje morskog okoliša. Pet priča se pokazalo kao odlična podloga za stvaranje publikacije za djecu te se organizatori raduju njezinom objavljivanju.