Održana četvrta radionica u OŠ Vodice: eRRRRRRRiziraj se!.

Piše: Mirta Srdarev — 26. ožujka, 2022.

Dana 26. ožujka 2022. godine u Osnovnoj školi Vodice u okviru provedbe projekta “Kornati – važno je o moru znati 6“ održana je četvrta radionica “eRRRRRRRiziraj se!”. Cilj današnje radionice bio je osvijestiti koliku količinu otpada koju stvaramo i potaknuti na razmišljanje o tome gdje otpad završava, osvijestiti utjecaj pretjerane potrošnje i čovjekova nemara za otpad koji stvara te potaknuti na očuvanje okoliša za čovjeka i ostala živa bića, osvijestiti vlastite aktivnosti koje pridonose neodrživoj proizvodnji i zbrinjavanju otpada, upoznati se s aktivnostima za poticanjem promjena u razmišljanju i ponašanju ljudi i potaknuti na usvajanje 7R koncepta u svakodnevnom životu.

Radionicu smo započeli razgovorom o otpadu, smeću, sortiranju i raspitali se kakva je situacija u našim kućanstvima. Kao kratki uvodni zadatak, učenici su trebali na radionicu doći s podacima o odvajanju otpada – plastika, papir, staklo i metal. Nekolicina ih je odradila zadatak i zaprepastila se dobivenim rezultatima. Nastavili smo s kratkim prikazom podataka koji se odnose na razliku između smeća i otpada, upoznali se s pojmom mikroplastika te zaključili kako nije sav otpad smeće i kako pravilno sortirati. Ono što nas je najviše zaprepastilo je činjenica kako struktura koja se vidi iz svemira je upravo odlagalište otpada u blizini New Yorka, a čija je površina 9 km2 i da to odgovara površini od 1280 nogometnih igrališta

U sljedećoj aktivnosti upustili smo se u priču kroz vođenu fikciju s ciljem da potaknemo osjetilo sluha, dodira i svoju maštu. Kroz priču smo upoznali sirenu Maju koja se suočila s ogromnom količinom otpada koja završava u moru i čija je želja bila da očuva more i život u njemu. A kako ćemo mi to postići? Tako da počnemo kritički razmišljati, da ne trošimo pretjerano, da ne budemo nemarni i svojim stavovima počnemo utjecati na očuvanje okoliša! Da bismo to potvrdili pogledali smo animirani crtić: A Whale’s Tale (Hope Works, izvor: Youtube) i uz navedeno još jednom saznali koliko je važan timski rad i povjerenje za promjene u našoj okolini!

Cilj treće aktivnosti bio je kroz igru Escape room otkriti značenje koncepta 7R. Učenici su kroz različite pitalice otkrili značenje svakog pojedinog R-a:

  1. kroz labirint su upoznali pojam REFUSE – odbij! Ne kupuj ono što ti ne treba!
  2. kroz zadatak s ogledalom upoznali su pojam REDUCE – smanji! Ako gomilamo previše nepotrebnih stvari, vjerojatno ćemo negativno utjecati na okoliš! Smanji potrošnju energije i materijala.
  3. Kroz šifrirano pismo germanikus naučili smo značenje RECOVER – kompostiraj i RECYCLE – recikliraj! Dragi prijatelju, kad nešto ne možeš ni reuse, ni repair, ni regift, onda to jednostavno recycle – recikliraj ili recover – kompostiraj i tako čuvaj okoliš!
  4. Jedan od zadataka bila je i križaljka koja nam je otkrila značenje REGIFT – pokloni te potom i REPAIR – popravi i REUSE – ponovno iskoristi.

Aktivnost Escape room nekima je bila vrlo zanimljiva, nekima malo teža, ali kao glavni zaključak aktivnosti iznjedrila je činjenica da MOŽEMO primijeniti značenje koncepta 7R u svakodnevnom životu i tako postati dobrim primjerima i drugima!

A kako prenijeti naučeno u praksu, pokazala nam je četvrta aktivnost: izrada torbi od starih majica. Učenici su bili vrlo kreativni, odabrali su način izrade torbi s resicama i na kraju aktivnosti kroz anonimno glasanje izabrali dvije torbe s najvećim brojem glasova. Torbe su osvojile kalendare Eko-patrole, a dogovor je bio da kalendari budu dio razreda i tako postanu pokazateljima važnih eko datuma i predstavljaju mogućnosti razgovora s drugima o svemu onome što možemo za prirodu napraviti! Upoznali smo se s mogućnostima prenamjene i davanja novog života starim stvarima i tako napravili torbe koje su spremne za kupovinu i koje nisu plastične! Da je bilo jednostavno nije, ali da je MOGUĆE, MOGUĆE JE!

Za kraj smo razgovarali o tome što im se kroz radionicu svidjelo, jesu li naučili nešto novo, što im je bilo najzanimljivije, ali i o preporukama i savjetima za provedbu ovakvih i sličnih radionica! Da mogu biti glavnim akterima aktivnosti pokazali su i danas! Osvrnuli su se kroz razgovor na svoje osjećaje, na želje i kritički počeli razmišljati o problemima te donosili rješenja!

A kako nam je bilo, pogledajte kroz fotografije!

Pratite nas i dalje do sljedeće radionice kada ćemo pažnju posvetiti istraživanju prirode kroz segmente zelenog binga! 

Nositelj projekta je Udruga za zaštitu prirode i okoliša te promicanje održivog razvoja Argonauta, a partneri na projektu su Općina Murter-Kornati, JU NP Kornati, Dječji vrtić Spužvica Tisno, Centar za odgoj i obrazovanje Šubićevac, Udruga Aurora, Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te Osnovna škola Vodice. Projekt sufinancira Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

Preporučamo pročitati.


Argonauta je član.

Hrvatski otočni proizvod
LAGUR Galeb
More 249
Partnerstvo za more
Youth and environment Europe
Zeleni forum



Argonauta vodi, ažurira i prezentira:

Eko patrola »

Vannastavni edukacijski program za održivi razvoj

Colentum »

Arheološki park Colentum

Sea is life »

Blog međunarodnih volontera

Jedro.eu

Jadranski međusektorski edukacijski i društveni centar za održivi razvoj otoka