POSADIMO ZELENIJU BUDUĆNOST- održana treća radionica Eko patrole.
Dana 10. prosinca 2022. u prostorijama OŠ Vodice održana je treća radionica u okviru
projekta „Posadimo zeleniju budućnost“ Argonautine Eko-patrole. Cilj projekta i
izvannastavnih edukativnih radionica je ojačati svijest o vrijednostima prirode i okoliša koji
nas okružuju te stvaranje pozitivnog stava prema održivom razvoju. Polaznici treće radionice
bili su učenici OŠ Vodice, koji su pokazali svoja znanja, vještine i kreativnost.
Prva aktivnost „Plin iz aparata za gašenje“ izazvala je veliko oduševljenje kod polaznika jer je
svatko od njih imao priliku izvesti pokus. Pomoću pokusa riješili su radni listić preko kojeg su
upoznali svojstva ugljikovog dioksida. Posebnu zainteresiranost su pokazali kada su
„prelijevali“ plin iz jedne u drugu čašu, a njegovu prisutnost dokazali primicanjem upaljene
svijeće koja bi se ugasila prilikom doticaja s ugljikovim dioksidom. Pomoću ove aktivnosti
učenici usavršavaju sposobnosti organizacije i provedbe zadatka, osposobljuju se za timski
rad, razvijaju sposobnosti praćenja uputa te razvijaju manualne sposobnosti.
U drugoj aktivnosti pod nazivom „Ozzy ozon“ djeca su pogledala film pod pokroviteljstvom
ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva. Nakon filma trebali su
osmisliti igre preko kojih bi ponovili sve što su naučili iz crtanog filma. Jedna grupa je izradila
memori karte, dok je druga grupa osmislila kviz znanja. Nakon provedbe ove aktivnosti djeca
razvijaju osjetljivost i empatiju prema planetu Zemlji, potiču znatiželju za dubljim
razumijevanjem globalnog problema zagađenja okoliša.
Treća radionica „Zasadi i daruj“ provedena je sadnjom čuvarkuća u papirnate šalice koje su
obložili u ukrasni papir. Polaznici su naučili osnovne tehnike sadnje te su dobili uputstva na
koji način će se brinuti o zasađenoj biljci koju su ponijeli kući. Cilj ove radionice bio je razvijati
pozitivan stav prema očuvanju šuma i stabala, poticati znatiželju i spremnost na pronalaženje
rješenja, poticati primjenu naučenog u vlastitom životu kroz sadnju.
Nakon provedbe učenici su ocjenjivali svaku aktivnost. Bili su iznimno zadovoljni te rado
iščekuju sljedeće radionice.