Održana prva radionica Argonautine Eko-patrole “Kornati- važno je o moru znati 8”.

Datum objave: 16. siječnja, 2024.

Dana 13. siječnja 2024. u prostorijama OŠ Vodice održana je prva radionica  u okviru projekta „Kornati- važno je o moru znati 8“ Argonautine Eko-patrole. Cilj projekta i izvannastavnih edukativnih radionica je ojačati svijest o vrijednostima prirode i okoliša koji nas okružuju te stvaranje pozitivnog stava prema održivom razvoju. Na prvoj radionici sudjelovalo je 19 učenika OŠ Vodice, koji su pokazali svoja znanja, vještine i kreativnost.

Prva aktivnost „Loptica prijateljstva“ imala je za cilj stvoriti ugodnu atmosferu za međusobno upoznavanje i timski rad te motivirati sudionike za aktivno sudjelovanje i učenje u sljedećim aktivnostima. Igra upoznavanja se izvodi tako da se polaznik predstavi kada dobije lopticu u ruke te lopticu doda drugom polazniku u kojeg prije loptica nije bila kako bi se i on predstavio. Ukoliko loptica padne, igra počinje ispočetka, a prvi krug je gotov kada loptica prođe svu djecu  bez ponavljanja i ispadanja te se vrati voditelju. Nakon igre djeca razvijaju svijest kako trebaju djelovati kao tim jer je održivost moguća jedino ako radimo zajedno.

Druga aktivnost „Simulacija održivosti“ razvija odgovornost prema racionalnom trošenju prirodnih resursa, razvija osjetljivost za potrebe drugih te potiče solidarnost. Aktivnost se sastoji od tri kruga a svaki krug ima po jedno novo pravilo. Djeca su podijeljena u 5 skupina te trebaju prikupiti loptice koje se nalaze po cijeloj učionici. U drugom krugu trebaju izabrati predstavnika grupe koji će zapravo biti predstavnik jedne države koja se bori za svoje resurse. Ukoliko su u drugom krugu pokupili zelenu ili plavu lopticu u trećem krugu moraju skupiti po još jednu lopticu tih boja. Plava i zelena loptica predstavljaju resurse vodu i šume. Djeca su igru usporedila s funkcioniranjem današnjeg svijeta te su istovremeno na resurse gledali iz druge perspektive i propitkivali što je održivo.

U trećoj aktivnosti pod nazivom „Dan ekološkog duga“  upoznali smo se s istim pojmom i njegovim značenjem, uočili smo i prepoznali neodržive koncepte te shvatili uzročno-posljedične  veze na konkretnom primjeru. Na samom početku aktivnosti učenici su raspravljali o tome bi li uzeli vrećicu bombona, otišli na ljetovanj i slično, a da jednog dana njihovi potomci moraju otplatiti taj dug.

U ovoj radionici smo se predstavili po datumima rođenja te smo se pokušali bez pričanja poredali u liniju, od najstarijeg ka najmlađem.  Nakon kratke refleksije razgovarali smo o značajnim datumima za planet Zemlju. Polaznici nisu čuli za datum kada ljudi ulaze u dug prema budućim generacijama te su do pojma „DAN EKOLOŠKOG DUGA“ došli uz pomoć pitalice. Zaključili su da trošimo puno više resursa od onoga što se može regenerirati u jednoj godini pa „posuđujemo“ resurse od sljedeće godine, tj. trošimo na teret budućih naraštaja.

U četvrtoj aktivnosti „ Moj ekološki otisak“ smo uz pomoć aplikacije saznali koliko planeta Zemlji bi bilo potrebno čovječanstvu kada bi živjeli kao oni? Saznali smo kojeg datuma započinje njihov ekološki dug te smo izračunali ekološki otisak za pet kategorija (hrana, smještaj, transport, dobra i usluge). Djeca su bila iznenađena s dobivenim rezultatima te su više puta ispunjavali aplikaciju kako bi njihov ekološki otisak bio što manji te su time razmišljali što je sve potrebno promijeniti. Djeca su razvila sposobnosti povezivanja znanja i promišljanja o širem kontekstu priče, razvijali su sposobnosti razmišljanja i logičkog zaključivanja.

U petoj aktivnosti „Kotač posljedica“ djeca su trebala razmisliti o ekološkom otisku njihove zajednice kada dođe ljeto i kada mjesto ispune turisti. Jedan od primjera koji su naveli bio je događaj: zagađivanje mora otpadom što je za posljedicu imalo: ugibanje organizama, ribari nemaju posla, brzo prodaju ribu te ne mogu ponuditi turistima domaću hranu, zatim lokalni ribari ostaju bez posla i zbog nedostatka hrane manji broj turista želi posjetiti mjesto. Ova aktivnost potiče znatiželju i spremnost na pronalaženje rješenja, potiče timski rad, razvija spremnost za dijeljenje ideja te poštivanje tuđeg mišljenja te potiče kritičko promišljanje o kotaču posljedica nakon turističke sezone.

U šestoj aktivnosti „Okrugli stol“ patrolaši su naveli pravila pomoću kojih mogu reducirati vlastiti ekološki otisak. Neka od pravila su: nositi ću platnene vrećice u trgovinu, brzo ću se tuširati, sudjelovat ću u aktivnostima čišćenja prirode, koristit ću javni prijevoz umjesto da me roditelji voze na Eko patrolu, dolazit ću pješke na Eko- patrolu, manje ću koristiti mobitel, a više biti u prirodi. Kroz ovu aktivnost djeca usavršavaju formiranje i verbaliziranje vlastitog mišljenja na temelju dostupnih informacija, razvijaju sposobnosti gradiranja prijedloga po važnosti i učinkovitosti.

U sedmoj aktivnosti „Vremenska kapsula“ svakom djetetu je dan komad papira na kojem se obraća sebi za 30 godina. Budućem sebi pišu što ih je šokiralo a što motiviralo na smanjenje ekološkog otiska i održiviji način života. Nakon što su ispisali papiriće, stavili su ih u staklenu bocu te su vani pronašli prikladno mjesto za zakopati vremensku kapsulu. Cilj ove aktivnosti je kreirati vremensku kapsulu te potaknuti djecu na odgovorno i aktivno sudjelovanje u smanjenju ekološkog otiska u budućnosti te širenje dobrog primjera na druge.

Nakon provedbe učenici su ocjenjivali svaku aktivnost.  Bili su iznimno zadovoljni te kažu kako rado iščekuju sljedeće druženje.

A kako nam je bilo, pogledajte kroz fotografije!

Pratite nas i dalje do sljedeće radionice kada ćemo provesti akciju pošumljavanja u našoj lokalnoj zajednici!

Nositelj projekta je Udruga za zaštitu prirode i okoliša te promicanje održivog razvoja Argonauta, a partneri na projektu su Općina Murter-Kornati, JU NP Kornati, Dječji vrtić Spužvica Tisno, Centar za odgoj i obrazovanje Šubićevac, Udruga Aurora, Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te Osnovna škola Vodice. Projekt sufinancira Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

Recommended to read.


Argonauta je član.

Hrvatski otočni proizvod
LAGUR Galeb
More 249
Partnerstvo za more
Youth and environment Europe
Zeleni forum



Argonauta manages, updates and presents:

Eko patrola »

Extracurricular educational program for sustainable development

Colentum »

Archaeological Park Colentum

Sea is life »

International volunteers blog

Jedro.eu

Adriatic cross-sectoral educational and community center for sustainable development of the island