Druga radionica Plave Eko patrole: “Obnovljivi izvori energije”.
U subotu 27.1.2024. proveli smo i drugu radionicu Argonautine Plave Eko patrole u sklopu projekta “Kornati – važno je o moru znati 8” na kojoj je glavna tema ovog puta bila fokusirana na obnovljive izvore energije.
Dobacujući se nevidljivom, teškom i velikom loptom započeli smo prvu aktivnost pod nazivom „Nevidljiva lopta“. Onaj tko dobije loptu mora raditi neku aktivnost za koju mu je potrebna energija, dok svi ostali moraju ponavljati tu aktivnost (trčanje, skijanje, skakanje…). Stavovi koje su polaznici stekli ovom aktivnošću su: pozitivan stav prema obnovljivim izvorima energije, želja za sudjelovanjem u timskom radu te spremnost na poštivanje tuđeg mišljenja i ideja.
U drugoj aktivnosti pod nazivom „Izvori energije“ polaznicima su na leđa zalijepljeni pojmovi obnovljivih i neobnovljivih izvora energije i objašnjenja tih pojmova. Trebali su se spariti s pojmom odnosno objašnjenjem pojma bez da koriste govor za komunikaciju. Ova radionica im se posebno svidjela te su neki od njih malo duže tražili svoj par u čemu su im ostali pomagali i bili podrška. Nakon uparivanja, objasnili su svoje pojmove i posložili su se po postotku zastupljenosti izvora energije u svijetu. Posebno su bili iznenađeni podatcima za energiju vjetra i solarnu energiju čiji postotci su 2,1% i 1%. Predvidjeli su da bi 2050. godine grafikon trebao izgledati puno drukčije gdje će veći postotak otpasti na energiju sunca i vjetra a manji na naftu, ugljen i plin. U ovoj aktivnosti stekli su sposobnost razlikovanja i povezivanja pojedinih izvora energije, usavršili su sposobnost snalaženja u prostoru i razvili prezentacijske sposobnosti.
Treću radionicu pod nazivom „Energija- prošla, sadašnja, buduća“ radili smo na način da im je voditeljica radionice čitala pitanja a oni su ogovarali s DA ili NE. Polja s odgovorom DA ili NE su iscrtana krep trakom na podu učionice. Posebno su ih iznenadile činjenice da je grad Šibenik dobio električnu energiju prije Rima i Londona, da solarne energije koju primamo od Sunca ima toliko da jedan sat svjetla u podne sadrži više energije nego što čitav svijet potroši tijekom jedne godine. Polaznici su usvojili pozitivan stav prema široj uporabi solarnih panela i obnovljivih izvora energije, razvili su kritički stav prema neobnovljivim izvorima energije.
U radionici „Uživo iz svijeta“ polaznici su trebali prema zadanim novinskim člancima osmisliti istraživanje u vidu TV- reportaže. Upoznali su zanimljive informacije o izvorima energije na primjerima iz svijeta, uočili su njihove dobre i loše karakteristike, otkrili inovativne načine korištenja obnovljivih izvora energije. Razvili su prezentacijske i kreativne sposobnosti pripremajući se za TV reportažu, pa su tako izradili model kamere, mikrofona, plakata.
Četvrta radionica „Staklenički plin- ugljikov dioksid“ izazvala je veliko oduševljenje kod polaznika jer je svatko od njih imao priliku izvesti pokus. Pomoću pokusa riješili su radni listić preko kojeg su upoznali svojstva ugljikovog dioksida. Posebnu zainteresiranost su pokazali kada su „prelijevali“ plin iz jedne u drugu čašu a njegovu prisutnost dokazali primicanjem upaljene svijeće koja bi se ugasila prilikom doticaja s ugljikovim dioksidom. Pomoću ove aktivnosti učenici usavršavaju sposobnosti organizacije i provedbe zadatka, osposobljuju se za timski rad, razvijaju sposobnosti praćenje uputa te razvijaju manualne sposobnosti.
Nakon provedbe svih aktivnosti proveli smo evaluaciju na način da su ocjenjivali: znanje, informacije i zadovoljstvo radionicama. Evaluaciju smo proveli tako da smo izradili tri linije s krep trakom te označili bojeve 0 i 10, gdje 10 označava da su iznimno zadovoljni a 0 da nisu zadovoljni radionicom. Polaznici su svojim glasanjem bili iznimno zadovoljni stečenim znanjima i vještinama. Na ovaj način su razvili sposobnost kritičkog razmišljanja, samovrednovanja, samorefleksije i vrednovanja aktivnosti.
A kako nam je bilo, pogledajte kroz fotografije!
Pratite nas i dalje do sljedeće radionice kada ćemo provesti akciju pošumljavanja u našoj lokalnoj zajednici!
Nositelj projekta je Udruga za zaštitu prirode i okoliša te promicanje održivog razvoja Argonauta, a partneri na projektu su Općina Murter-Kornati, JU NP Kornati, Dječji vrtić Spužvica Tisno, Centar za odgoj i obrazovanje Šubićevac, Udruga Aurora, Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te Osnovna škola Vodice. Projekt sufinancira Ministarstvo znanosti i obrazovanja.