“Zeleni bingo” u četvrtoj radionici Eko patrole.
Četvrta radionica Argonautine eko patrole koja se provodi u sklopu projekta “Kornati – važno je o moru znati”, pod nazivom Zeleni bingo, održana je 16. ožujka u prostorijama OŠ Vodice s učenicima petih i šestih razreda. U ovoj radionici cilj je staviti naglasak na samostalni rad svakog djeteta i njegovo povezivanje s prirodom. Istraživanjem prirode kroz segmente zelenog binga djeca će otkriti razne prirodne materijale, zvukove i oblike na koje do sada možda nisu obraćali pozornost. Kroz praktičan rad shvatit će teoriju, povezanost elemenata, procesa i živih bića te na taj način izraziti svoju zahvalnost prirodi.
U prvoj aktivnosti „Koliko stabala si zasadio?“ djeca su trebala zamisliti broj od 1 do 50 te smo nakon toga zbrojili sve zamišljene brojeve i došli do broja 236 koji je predstavljao broj stabala u jednoj šumi. Zaključili su da bi ta šuma trebala imati mnogo biljnih i životinjskih vrsta koje bi predstavljale jedan ekosustav. Povezali su važnost šuma s proizvodnjom kisika te su otkrili da bi zamišljena šuma godišnje mogla opskrbljivati kisikom duplo veći broj ljudi nego što ima stabala. Bili su razočarani podatkom jer su saznali da tako velika šuma ipak ne bi bila dovoljna za opskrbu njihovog mjesta kisikom te su shvatili ulogu, važnost i vrijednost šuma. Ovom aktivnosti usvojili su sposobnosti korištenja jednostavnih operacija računanja te razvili pozitivan stav prema očuvanju okoliša.
U drugoj aktivnosti „Zeleni bingo“ djeca su dobila kartice s popisom materijala koji trebaju pronaći u svojoj okolini. Pronašli su šljunak, zemlju, nešto bodljikavo, nešto ukrasno, male biljke s korijenom, mahovinu, grančice, kamenčiće, a tijekom potrage neki od učenika su se odmorili i pokušali osluškivati prirodu u kojoj su boravili. Nakon što su sakupili sve potrebno, postavili su materijale u staklenku i stvorili vlastiti ekosustav. Kako se staklenka brzo nakon zatvaranja orosila bilo im je jasno kako je njihov ekosustav počeo „raditi“- postao je samoodrživ. Povezali su rosu na staklu s kondenzacijom i fotosintezom te su brzo povezali procese koji su potrebni da bi ekosustav funkcionirao bez zalijevanja. Kroz ovu radionicu učenici su razvili interes za istraživanje prirode, pronalazak rješenja i primjenu raznovrsnih materijala i predmeta u različite svrhe, razvili su pozitiva stav i empatiju prema prirodnom okruženju.
U aktivnosti pod nazivom „Zeleni bingo u primjeni“ djeca su izradila kompas uz pomoć tegle, vode, simetričnog lista i namagnetizirane igle. Nakon izrade kompasa djeca su trebala izraditi modele kukaca s materijalima koje nađu u prirodi. Cilj ove aktivnosti bio je upoznati se s izradom vlastitog kompasa, razumjeti pojam održivosti, razviti sposobnost orijentacije, istraživanja i fine motorike.
U zadnjoj aktivnosti smo napravili evaluaciju svega što smo naučili u radionici „Zeleni bingo“. Većina djece smatra da će za života zasaditi onoliko stabala koliko su zamislili. Neki su se čak prisjetili prošlogodišnje sadnje Patrolaša te se nadaju da će sudjelovati u još takvih aktivnosti. Smatraju da im je bilo zabavno pronalaziti tražene materijale u prirodi te kažu da nisu imali problema oko pronalaska. Nisu se mogli odlučiti je li im bila zanimljivija radionica izrade kompasa ili ekosustava. Ekosustav su svi izradili bez pomoći ali kod izrade kompasa je nekolicini trebala pomoć te je bilo zanimljivo pratiti kako si međusobno pomažu. Djeca su bila jako zadovoljna provedenom aktivnosti te ovaj modul smatraju jednim od zanimljivijih modula. Navode kako im je zabavno kada rade neke praktične radove koje mogu ponijeti kući te bi htjeli više takvih radionica.
A kako nam je bilo, pogledajte kroz fotografije!
Pratite nas i dalje do sljedeće radionice kada ćemo provesti akciju pošumljavanja u našoj lokalnoj zajednici!
Nositelj projekta je Udruga za zaštitu prirode i okoliša te promicanje održivog razvoja Argonauta, a partneri na projektu su Općina Murter-Kornati, JU NP Kornati, Dječji vrtić Spužvica Tisno, Centar za odgoj i obrazovanje Šubićevac, Udruga Aurora, Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te Osnovna škola Vodice.
Projekt sufinancira Ministarstvo znanosti i obrazovanja.