Dan planeta Zemlje: Umjetnost, Održivost i Zajedništvo- peta radionica Eko patrole.
Dan planeta Zemlje se međunarodno obilježava širom svijeta 22. travnja. Ovogodišnja tema događanja je “Planet protiv plastike”, a težnja je osvijestiti ljude iz svih dijelova svijeta o važnosti ekoloških tema i pitanja kao što su zagađenje, sukobi, siromaštvo i ratovi.
Likovna udruga “More” svake godine organizira događanja povodom Dana planeta Zemlje koja se, gotovo već tradicionalno, održavaju u Stazama, lijepom polju obitelji Ivande, gdje smo i ove godine pozvani. Naši se domaćini danima prije okupljanja pripremaju; čiste i organiziraju prostor, a svake godine smo i svjedoci nekom novom izgrađenom dodatku. Ove godine je to mali amfiteatralni zidani dio predviđen za prigodna predavanja gdje se može od vjetra skloniti veći broj posjetitelja. Vidi se velika ljubav prema polju i nasljeđu te posvećenost i estetsko promišljanje o svakom detalju.
I ove smo godine udružili snage i ostvarili kvalitetnu suradnju s Likovnom udrugom More i Udrugom LAG More i njihovim predstavnicama Manuelom Srdarev i Mirtom Srdarev. Ukupno je prisustvovalo četrdesetak djece iz tri udruge. Uz djecu pozvani su i roditelji te članovi Udruge.
Tema događanja i likovne radionice bila je “Oblici flore i faune”, biljni i životinjski oblici koje se nalaze u našem neposrednom okruženju: cvijet, puž, lastavica, kornjača, labud, riba, školjka, sunce. Tehniku izvedbe u mozaiku odredila je Marija koja je godinama strpljivo sakupljala komadiće raznobojnih keramičkih pločica. Mozaik je izrazito stara likovna tehnika koja se korištenjem pravilnih i manje pravilnih komadića raznobojnog kamena, stakla, keramike, a danas i plastike aplicirala na zidne, podne i stropne površine. Na radionici se radio prenosivi mozaik koji je za podlogu imao ploče medijapana. Inače se u izvedbi mozaika može razlikovati onaj s fugom ili razmakom između svakog komadića mozaika ili onaj s gotovo nevidljivim razmakom između dijelova. Rađen je onaj prvo naveden s fugom. Nakon nacrtane skice pojednostavljenog oblika krenulo se u kombiniranje i slaganje nalik puzzlama keramičkih komadića i njihovim lijepljenjem ljepilom za pločice na podlogu. Djeca i poneki roditelji su odradili odličan i prilično zahtjevan posao. Ovu aktivnost povezali smo s Modulom u kojoj smo izrađivali makete kukaca.
Vještine koje su učenici stekli izradom mozaika su: razvijanje sposobnost rukovanja materijalima i oblicima komadića mozaika kako bi stvorili željene oblike flore i faune, razvili su svoju kreativnost i estetski osjećaj, potaknuti su na suradnju. Proces izrade mozaika zahtijeva strpljenje i pažljivost, što pomaže učenicima u razvijanju sposobnosti koncentracije i ustrajnosti.
Imali smo čast biti počašćeni od strane obitelji Ivanda domaćim jelima. U ugodnom ozračju njihovog polja, razgovarali smo o važnosti domaće hrane, hrani i održivosti općenito.
Ova iskustva su nam pružila priliku za stjecanje različitih znanja i vještina. Kušanje domaćih jela omogućilo nam je upoznavanje s bogatstvom tradicionalne kuhinje i kulturne baštine. Razgovor o porijeklu sastojaka i načinu pripreme hrane potaknuo nas je na razumijevanje važnosti lokalnih resursa i njihove održive uporabe. Interakcija s obitelji Ivanda pružila nam je priliku za međukulturalnu razmjenu i razumijevanje različitih perspektiva o hrani i održivosti.
Sudjelovanje u pripremi domaćih jela možda je potaknulo neke od nas na razvoj vještina kuhanja i pripreme zdrave hrane kod kuće. Ovo iskustvo podsjetilo nas je na važnost svjesnog odabira hrane te potaknulo na razmišljanje o načinima kako možemo doprinijeti očuvanju okoliša kroz prehrambene navike.
A kako nam je bilo, pogledajte kroz fotografije!
Pratite nas i dalje do sljedeće radionice kada ćemo provesti akciju pošumljavanja u našoj lokalnoj zajednici!
Nositelj projekta je Udruga za zaštitu prirode i okoliša te promicanje održivog razvoja Argonauta, a partneri na projektu su Općina Murter-Kornati, JU NP Kornati, Dječji vrtić Spužvica Tisno, Centar za odgoj i obrazovanje Šubićevac, Udruga Aurora, Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te Osnovna škola Vodice. Projekt sufinancira Ministarstvo znanosti i obrazovanja.