U OŠ Vodice održana treća radionica “Hrana i održivost”.

Datum objave: 19. ožujka, 2022.

Dana 19. ožujka 2022. godine u Osnovnoj školi Vodice u okviru provedbe projekta “Kornati – važno je o moru znati 6“ održana je treća radionica “Hrana i održivost”. Cilj današnje radionice bio je potaknuti djecu da razmišljaju o hrani i održivosti te da djeluju lokalno – pokrenu kotač posljedica u pravom smjeru, saznaju koliko nekim namirnicama treba kilometara da dođu do kupca, što se krije iza formule 2+3=5, što znači pravilo 2+2+2, koga su pojeli nametnici i kako anketirati sugrađane te postati glavnim akterima aktivnosti.

Kako bi se učenici opustili i uočili nelogičnosti vezane za hranu, odigrali smo igru smrdi-užasno smrdi. Glavni cilj aktivnosti bio je sastaviti tri priče koje su sadržavale nelogične informacije, kao npr. sami proizvođači kvinoje u Južnoj Americi ne mogu kupiti tu istu kvinoju jer im je preskupa… Zašto je to tako, što znači pojam pravedna trgovina (fair trade) i supernamirnica, samo su neka od pitanja o kojima su učenici mogli promišljati.

Kao drugu aktivnost odigrali smo igru helijski štap. Podijelili smo u se u četiri grupe i pokušali stvoriti timski duh među igračima. Igra nas je poučila sili pritiska i izazvala zanimanje učenika. Većina učenika je uspjela odraditi aktivnost bez problema, dok je jedan tim trebao mali poticaj i demonstraciju aktivnosti. Spustiti jedan štap do poda i držati prste ispod samog štapa, a da se ne stvori pritisak, i nije tako jednostavno bez zajedničke suradnje i dogovora.

Helijski štap, aktivnost koja nam je pokazala važnost timskog rada, bila je pravi uvod u Nemoguću misiju. Učenici su se podijeli u 4 grupe i kao zadatak morali otkriti podrijetlo namirnica, koliko kilometara trebaju prijeći da dođu do nas kao kupaca, zatim osmisliti jedno jelo s 2 vrste sezonskog voća i 3 vrste sezonskog povrća i slogan za promociju domaće jagode te riješiti križaljku. Glavni cilj aktivnosti bio je osvijestiti kod učenika važnost kupovanja lokalnih proizvoda i sezonskih namirnica te važnost raznolikosti onoga što jedemo (2+3=5). Sve prethodno potvrdio nam je traženi pojam iz križaljke, a to je: ti si ono što jedeš! Ono što unosimo kao hranu i energiju je vrlo bitno za naše zdravlje, a odabir lokalnih i sezonskih namirnica, osim što predstavlja pozitivan smjer za nas same, ujedno i potiče naše poljoprivrednike na proizvodnju domaćih proizvoda!

Neka od novih jela jesu zimska salata, vegetmiks, moderan rižoto, ljetna delicija.

A kako zvuče slogani patrolaša

Kupite naše najbolje domaće jagode – nisu skupe, ali su jako ukusne!

Jagodice, jagodice

Slatka si nam ti,

daj nam vitamina,

ti i nitko drugi!

Za sladak osmijeh s naših polja, stigla je jagoda ova!

Probajte naše domaće jagode – S HRVATSKIH ZLATNIH POLJA, naša je jagoda najbolja!

Nakon Nemoguće misije, odigrali smo adaptaciju svima znane igre dan-noć, ali s refleksijom na vrt. Kroz pet krugova, saznali smo koji su to nametnici koji napadaju neko voće ili povrće, zašto je potrebno u vrtu imati razne kulture i još jednom potvrdili važnost konzumiranja raznolike hrane

Nakon što smo usvojili da je potrebno jesti lokalno i sezonsko te ne bacati hranu, uputili smo se u mjesto kako bismo intervjuirali naše sugrađane. Učenici su postali mali istraživači koji su ispitivali svoje sugrađane i saznali kako jedu dosta lokalne hrane, kako u manjoj mjeri kompostiraju i kako se trude jesti raznoliko. Svakom od ispitanika podijelili smo bedževe s oznakama “jedi lokalno”, “jedi raznoliko” i “ne bacaj hranu” kao podsjetnik na pravilno usmjeravanje djelovanja u vezi s hranom i njezinom održivosti. Većina ih je pristupala sugrađanima bez problema, dok je neke trebalo malo ohrabriti i potaknuti na komunikaciju! 

Za kraj radionice odigrali smo školicu u parovima i upoznali se s dobrim primjerima koje možemo primijeniti u svakodnevnom životu: kupuj pametno, prepoznaj datume, sačuvaj ostatke hrane, doniraj, kompostiraj, 2+2+2.

Na kraju radionice učenici su iskazali najveće zadovoljstvo s aktivnosti u kojoj su intervjuirali sugrađane i tako pokušali prenijeti ono što su naučili kroz radionicu! 

Kako nam je bilo, pogledajte kroz fotografije!

Pratite nas i dalje do sljedeće radionice kada ćemo pažnju posvetiti otkrivanju značenja 7R – kolika je važnost recikliranja, kompostiranja, popravljanja, poklanjanja, prenamjene, smanjivanja i odbijanja!

Nositelj projekta je Udruga za zaštitu prirode i okoliša te promicanje održivog razvoja Argonauta, a partneri na projektu su Općina Murter-Kornati, JU NP Kornati, Dječji vrtić Spužvica Tisno, Centar za odgoj i obrazovanje Šubićevac, Udruga Aurora, Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te Osnovna škola Vodice. Projekt sufinancira Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

Recommended to read.


Argonauta je član.

Hrvatski otočni proizvod
LAGUR Galeb
More 249
Partnerstvo za more
Youth and environment Europe
Zeleni forum



Argonauta manages, updates and presents:

Eko patrola »

Extracurricular educational program for sustainable development

Colentum »

Archaeological Park Colentum

Sea is life »

International volunteers blog

Jedro.eu

Adriatic cross-sectoral educational and community center for sustainable development of the island